W ostatnim artykule poruszyłem już temat dropshippingu. Opisałem czym jest, jakie są jego wady i zalety, a na końcu odpowiedziałem na często padające pytanie – czy warto wejść w tą branżę w 2020 roku? Polecam zajrzeć do tego wpisu, wystarczy kliknąć tutaj.
Jeśli widziałeś poprzedni artykuł to wiesz już, że moim zdaniem rynek e-commerce będzie się stale rozrastał i jak najbardziej warto spróbować stworzyć własny sklep w modelu dropshippingu. Tylko w takim razie pojawia się kolejne pytanie – co mogę sprzedawać? Jakie produkty w obecnej sytuacji mają sens i czy jest jakaś nisza, którą szczególnie warto się zainteresować?
W tym artykule przedstawię Ci 10 pomysłów na dropshipping w 2020 roku. Podchodzę do tematu globalnie, dlatego nie będą to produkty skierowane typowo do Polaków, a do międzynarodowej społeczności. Myślę, że takie podejście jest racjonalne i fair, ponieważ w tym modelu sprzedaży online granice naszego kraju nas nie ograniczają, więc warto próbować swoich sił również za granicą.
Jak wszyscy dobrze wiemy rok 2020 jest inny niż wszystkie pozostałe. Z tego właśnie powodu uważam, że szczególną popularnością cieszyły się będą produkty z serii “domowe” spa/siłownia itd oraz liczne zamienniki usług, z których dotychczas korzystaliśmy u specjalistów. Będą to również produkty pozwalające na oszczędzenie pieniędzy oraz te, które bezpośrednio nawiązują do naszych nowych aktywności, nawyków, hobby, przyswojonych podczas kilkumiesięcznej kwarantanny. Wszystkie wymienione produkty mają już swoich wielbicieli, dlatego nietrudno będzie trafić do odpowiedniej grupy docelowej.
Siłownie i baseny pozamykane, na place do street workoutu zakaz wstępu – to rzeczywistość z początku tego roku. Wiele osób przyswoi inne niż dotychczas metody aktywności fizycznej, a my możemy im w tym pomóc, dając przy okazji dodatkową wartość. Wszelkie produkty przydatne w domowej siłowni będą moim zdaniem pożądane. Gumy do ćwiczeń, hantle, drążki, czy taśmy TRX.
Świetny brand ma w tej branży zagraniczna firma Monkii, polecam zajrzeć na ich stronę – mogą być ciekawą inspiracją do tworzenia swojej marki.
Ciekawy produkt, który pojawił się w tegorocznym zestawianiu 100 najszybciej rozwijających się kategorii w e-commerce (LINK) na drugim miejscu (+652% względem 2019). Ja osobiście nigdy wcześniej nie słyszałem o tym urządzeniu, ale od niezliczonej ilości znajomych, bliskich dowiedziałem się, że pieczenie chleba w czasach kwarantanny stało się nowym hobby, a wręcz trendem. Warto wykorzystać tą modę i zaproponować zainteresowanym produkt, który usprawni działania w kuchni i pomoże przygotować pyszny, domowy bochenek chleba.
Joga od wielu lat jest popularnym rodzajem aktywności fizycznej, ale w 2020 roku stała się zdecydowanie popularniejsza. Wiele kobiet oraz mężczyzn przekonało się do jej niesamowitych efektów – lepszy sen, poprawa samopoczucia, większa ilość energii, odprężenie. Daje ona efekty na poziomie fizycznym (ciało jest sprawniejsze i mocniejsze), fizjologicznym (poprawa pracy wszystkich układów) oraz psychicznym (relaks, poprawa zdolności koncentracji). W tej branży możemy zająć się sprzedażą różnych akcesoriów, mat do ćwiczeń, ale także rollerami, czy wałkami do masażu.
Nie mam na myśli korzystania na ludzkim nieszczęściu i sprzedaży jakże popularnych płynów do dezynfekcji, rękawiczek, czy masek. Ale musimy pamiętać, że obecna sytuacja pozostawi po sobie pewne nawyki. Uważam, że ciekawym tematem może być sprzedaż antybakteryjnych produktów do higieny, takich jak mydło, chusteczki nawilżane dla dzieci, żele pod prysznic. Wiele osób mając do wyboru zwykłe mydło oraz to z właściwościami antybakteryjnymi, wybierze drugą opcję, ze względu na wcześniejsze doświadczenia i przyzwyczajenia. Również mamy, mając wybór, w trosce o swoje dzieci, chętniej kupią nawilżane chusteczki antybakteryjne, niż zwykłe jak dotychczas.
Produkty z branży Beauty od dawna są na topie. Uważam, że w tym roku trend nie tylko się utrzyma, ale wręcz wzrośnie. Znowu argumentem będą w tym miejscu pozamykane salony kosmetyczne, SPA, fryzjerzy. Kobiety uwielbiają dbać o swoją cerę, o swój wygląd i często przeznaczają na to sporą część miesięcznego budżetu. W dropshippingu możemy sprzedawać przeróżne produkty z tej kategorii – od maseczek na twarz, przez zestawy do robienia paznokcie, aż po innowacyjne kamienie GUA SHA do masażu twarzy.
Coraz popularniejsze staje się również kontrolowanie wielu aspektów życia – naszej aktywności fizycznej, jakości snu, ilości kroków i innych procesów. W 2020 wiele osób zaczęło biegać, jeździć na rowerze, a my z naszym produktem możemy pomóc im to obserwować. Na rynku dostępnych jest mnóstwo opasek sportowych – od markowych, po tanie, dostępne w znanych serwisach. Wiele z tych urządzeń ma dodatkowo ciekawy design oraz może zastępować zegarek, co czyni je naprawdę godnymi zainteresowania produktami.
Zdrowa żywność od wielu lat jest w modzie. Kiełki, zwane też czasami mikrolistkami, są bardzo ciekawym dodatkiem do posiłków, który zyskuje na popularności w ostatnim czasie. Uważam, że 2020 rok przyniesie jeszcze więcej “domowych” ogródków, a taki produkt będzie prezentował się genialnie również od strony wizualnej.
Ciekawym przykładem jest tutaj polska firma Heimgart – zachęcam do zapoznania się z ich ofertą. Produkty nie dość że zdrowe, to jeszcze pięknie zaprezentowane.
Myślę, że wszyscy dobrze orientują się jaka jest sytuacja branży turystycznej w 2020 roku. Wiele firm będzie zmuszona zakończyć swoją działalność, być może do niektórych miejsc nadal nie będzie można się wybrać ze względu na rozporządzenia rządu. Społeczeństwo w wielu przypadkach również ma (mniejsze lub większe) problemy finansowe. I w tym miejscu pojawia się nasz produkt – namioty turystyczne. Jednorazowy wydatek pozwoli na liczne wyjazdy. Warto przemyśleć tą propozycję – uważam, że może to być ciekawy temat.
Produkt szczególnie rozchwytywany w ostatnim czasie na zagranicznych rynkach. To urządzenie pozwala na ładowanie telefonu bez podłączania kabli. Wystarczy położyć swojego smartphona na podkładce zasilanej prądem i gotowe. Produkt w większości przypadków ciekawy wizualnie, elegancki, niewielki i przede wszystkim innowacyjny, przyciągający uwagę.
Domowe lasery do depilacji są skierowane głównie do kobiet, a to one według raportów przeznaczają największą część budżetu na zakupy w internecie. Depilator emitujący laser powoduje, że mieszki włosowe przestają produkować włosy. Najczęściej wykorzystywane są do usuwania włosów na nogach, pachach, okolicach bikini. Klienci na ten produkt znajdą się na pewno, ponieważ jest to jednorazowa inwestycja, a umożliwia zrezygnowanie z kosztownych usług salonów kosmetycznych.
Jak widzicie pomysłów jest sporo i nie ma na co czekać 🙂 Najlepiej zacząć działać i przetestować swój pomysł, swoje możliwości. Dropshipping ma ten ogromny plus, że nie wymaga inwestycji i dużych nakładów czasu żeby sprawdzić swój pomysł na biznes. Dlatego zachęcam do tworzenia swoich sklepów internetowych! Być może powstanie z tego coś większego?
Miłego dnia!
Damian
1 komentarz